Saturday, October 30, 2010

Bahagia Apabila Terubat

“Ish….lain macam je laptop ni. Kenapa berat je, cam lembap. Cube try tengok start task manager. Apa pulak program yang tengah running ni. Ini mesti spyware.”

Apabila laptop sudah diserang virus dan juga konco-konconya, mulalah risau kerana terdapat fail-fail penting. Jadi cepat-cepat mencari ubatya( antivirus ).

 

kis

“Ha, dah dapat pun antivirus (KIS). Tak pe lah, kene bayar RM16 pun aku ta kisah. Yang penting tak kene reformat.”

Akhirnya, laptop kembali sihat seperti sediakala. Terasa bahagia.

______________________________________________________

Apabila barang-barang milik peribadi mengalami sedikit masalah sahaja, terus pergi hantar ke bengkel, juruteknik dan juga doktor-doktor yang sewaktu dengannya. Apabila terjatuh dari motosikal, yang dirisau bukanlah badan yang cedera, tetapi motosikal yang bercalar sedikit itu. Tetapi apabila diri sendiri selesema atau batuk sedikit, tidak pula pergi jumpe doktor dengan segera sehingga memberi kesan kepada organ yang lain.

Jika ditanya, siapa yang mahu sakit, sudah tentu jawapannnya semua tak nak. Apabila sudah berlaku seperti mahukan rasa sakit itu. Jika dibandingkan antara objek dengan tubuh badan, maka badan inilah yang lebih penting untuk dijaga agar mudah segala urusan kita.

Fikirkan….

4 comments:

azzam el-lubawi said...

hahaha..hadi suda bahagia!!ces kau curi tagline aku..seb baik xde copyright!!hoho...aq tompang bahagia gak la..tp kene beringat,laptop rosak jgn lewat solat!!=)

Ibnrushd said...

hahaha...btul2..nasihat kpd diri sndri dan pembaca..

izwanyusof said...

tu gambr dekstop ko ke?.. aku ske effect cermin tu..

Ibnrushd said...

ye...dekstop aku...nak blaja ke ngan aku ke cam ne nak wat effect 2?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails